Går för fort

Jag har inte skrivit på as länge jag vet, men har haft problem med internet och sen är mobilen sönder och ipaden funkar inte. Men nu ska jag börja skriva igen.

Har iaf berättat för våra närmaste vänner, och dom tog det bra. Men jag tycker det känns så otroligt konstigt att säga, "jag är gravid" det liksom finns inte, fortfarande inte förstått det riktigt.

Känner att det inte är långt kvar innan magen börjar SYNAS. Jag är otroligt uppblåst och kan absolut inte ha tajta tröjor. Då ser man direkt att något är annorlunda med magen.

Är väll i från v.13-15. SJUKT vad fort det går. Förstår inte det går alldelles för fort hinner inte med! Jag räknar att jag är i v.14 då det är i mmitten av vad jag kan vara.

Vecka 14

Kroppen: Hormonförändringar kan visa sig genom att huden på mamman blir mörkare på vissa ställen, kvinnor kan få en vertikal mörk rand från naveln och neråt samt mörkare bröstvårtor. Randen brukar försvinna efter förlossningen, men man ska vara försiktig med att sola för mycket under graviditeten eftersom man även kan få andra pigmentfläckar som kanske inte går bort. Du kan bli snabbare andfådd eftersom blodvolymen i kroppen börjar öka.
De flesta börjar få en liten mage. Om du tidigare fött barn blir magen oftast större mycket tidigare.

Fostret: Öronen är placerade där de ska vara och har fått den rätta formen. Alla större organsystem är nu färdiga och njurarna tillverkar urin. Fostret befinner sig nu i en snabb fas av tillväxt. Benen är längre än armarna och det finns gott om fostervatten som fostret simmar runt i.



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback