Melissa

Melissa vart 6 veckor gammal igår. Sjukt. Hon är inte en nyfödd liten liten bebis längre, nu är hon bara bebis. Om några veckor blir hon stor bebis, hihi. Känner verkligen att hon har växt, även att hon blir mer med. Kollar mer på oss, hon mer ser oss nu liksom.

Hon låter oss sova jätte bra på nätter och sådär. Hon är en jätte snäll bebis, med lite gnäll då och då men oftast snäll. Hon somnar med mig i sängen runt 10 tiden och vaknar vid ca 9 och vill upp. Men där imellan är det kanske 2-3 gånger hon vaknar och vill ha mat, men somnar om direkt. Ibland kan hon vakna vid 6 och inte riktigt somna om, men somnar oftast om igen efter 1 timme då och sover då till ca 11. 

Hon älskar att gå på promander i vagnen. Då är hon alltid nöjd! Kan inte säga att vi har det speciellt jobbigt. Hon har lite jobbigt med magen ibland oh bajsar väldigt dåligt. När hon väl bajsar är det först som en propp som kommer ut, som tandkräm, innan det där lösa bebisbajset kommer.  

Hon har nog gett mig något leende någon gång. Men kan inte säga säkert att det är ett socialt leende eller bara reflex leende. Men jag tror absolut att hon någon gång har smilat lite när jag pratat och busat med henne. Speciellt igår satt jag här och busade med henne och hon log flera gånger. Men jag lovar inte att det är på riktigt!

Har även filmat henne när hon varit ledsen, hon är så sjukt söt då. Eller inte när hon riktigt varit ledsen, utan bara när hon gnällt för att hon vill göra något annat. Kan lägga upp den sen när jag kan föra över det från kameran.
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback