5 månaders vaccination

Idag har det inte varit en bra dag. 06.30 bestämde sig Melissa för att vakna till ordentligt för första gången någonsin så tidigt. Men det var inte för att hon vaknade av sig själv, utan för att Diesel började skälla på något så Melissa vaknade. Hon vägrade somna om och vart jätte grinig för hon var så trött... Där & då hatade jag den här stackars hunden. Men nu älskar jag honom igen, haha.
 
Vid 11 hade vi tid på bvc, Melissas morfar skjutsade dit oss och även hem. Det var nämligen dags för 5 månaders vaccinet, plus vägning & mätning såklart. Hennes kurvor var jätte fina och nålarna inte lika fina. Hon vart så ledsen när nålarna kom, i varsit lår. Uscha buscha, stackars lilla tjej. Hon vet ju inte vad det är som gör SÅ ONT, vi vet ju att det är nålar som kommer men hon har ingen aning, bara känner smärta. Man hörde verkligen på henne att det gjorde ont, dumma nålar! Men glad vart hon sen när hon fick ligga mot min axel medans jag stod upp. Det var roligt! Pappa körde hem oss och vi fick även med lunch.
 
Nu har jag precis varit ute på promenad med Diesel och Melissa. Var helt okej väder när jag gick, så hade bar kortärmat på mig. Ni tror inte det börjar regna när jag typ har 20 minuter kvar att gå? Jo! 
 
Hoppas Melissa mår lika bra som efter 3 månaders vaccinet. Dom kan ju få feber och vara lite griniga. Men sist märkte vi inte av vaccinet alls. Hoppas hoppas! 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback