Min lilla pärla

Snart blir du 5 månader gammal. Vart tar tiden vägen? Du börjar bli så stor, det ser man på dig också. Du är så med, du är så lättroad (som jag) och så snäll. Men du börjar bli otroligt svår att få och somna. Vill vara med till sista sekunden, titta så länge som möjligt. Tillslut blir du övertrött och blir ännu svårare att natta. Vet inte riktigt hur jag ska göra där ännu då jag är så van vid att du somnar av dig själv när du är trött. Men det löser vi, pappa är duktig på att natta dig!

Smakportioner på gröt har du fått i en månads tid nu. Fortfarande är vi inne på 2/3 SMAKPORTION. Haha är då rädd att du ska få ont i magen. Men nu ska vi ändra det till att ge "välling" på kvällarna innan läggdags istället. Alltså blanda banangrötspulvret med mer vatten så den blir drickbar istället.

Du vägrar allt som har med ersättning att göra. Men banangröt går så det får blir så. Jag vill nämligen börja natta dig för natten i flaska och inte amma, men orkar inte pumpa ur varje dag. Så har provat ersättning och allt, men icke sa Nicke, äckel päckel tycker du. Så banangrötsvälling får det bli! Får se hur det går. Då ska du även börja sova i din säng!




Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback