Arg bebis

Det gick jätte bra hos mvc. Mina värden var bra och vi bokade en längre tid i februari då hon ska ha en "privat" kurs inför förlossning och tiden efter med oss. Väldigt snällt!
 
Var lite kul när hon skulle känna hur bebis låg och sen ta hjärtljud. Hon tryckte långt ner för att känna om det var huvudet, men bebis låg så långt ner så hon kände inte riktigt. Hon ropade på en annan barnmorska som också tryckte och kände. Båda tyckte att det var huvudet som låg som det skulle. Hon hade alltså fixerat sig, så det e bra!
 
Men sen när hon skulle ta hjärtljud var dom uppe i 158 ! Ganska högt, hon har legat på runt 140 innan. Så antagligen tyckte hon inte om när dom klämde och tryckte på hennes huvud. Hon lyssnade på hjärtat i säkert 5 minuter, jag höll på att somna när jag låg där haha. Sen sjönk de lite iallafall så 150 vart det tillslut. Sf-måttet var 32 cm så hon följer linjen bra, ett litet skutt neråt bara. Ryggen tyckte hon va på vänster sida, så ungefär som på bilden jag ritat borde hon ligga. Sen är ju inte riktigt storleken riktigt, och hon är nog mer som en boll. Men på ett ungefär åt det hållet ligger hon. Haha inga kommenterar om mina konstnärs skills! :)
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback