En vanlig dag

Tänkte beskriva en vanlig dag för mig och Melissa. När jag var gravid brukade jag söka runt massor för att få veta hur olika bebisar var på dagarna  och vad man faktiskt gjorde, vad gör man när man har en LITEN bebis som inte är tillräckligt stor för att förstå och uppskatta lekar och sådär. Nu börjar visserligen Melissa bli ganska stor, hon börjar uppskatta när man busar och leker med henne, därav varför hon ALLTID spricker upp i riktigt stort leende när Andreas kommer fram till henne. Hon är alltid lika glad att se sin pappa. 
 
9-10 tiden brukar Melissa vakna och inte somna igen. Då har hon redan vaknat 1-2 gånger under natten och fått mat. Första brukar vara mellan 5-7 oh ibland en andra mellan 7-8 men det är inte så ofta. När hon vaknar är jag fortfarande typ helt död, men jag brukar piggna till lite under amningen då. Vi brukar ligga kvar en ganska lång stund, en halvtimme-timme kanske, och bara mysa. Hon brukar prata och skratta och vi bara kramas och tar det lugnt innan vi går upp.
 
10-11 går vi ner till vardagsrummet och jag sätter ner henne i babysittern medans jag fixar frukost till mig. Sen brukar vi sitta så, jag vid datan och hon i babysittern. Brukar vända mig mot henne ibland och prata och busa lite, och sen fortsätta på datorn. 
 
11-12 går vi på en promenad med Diesel. Under promenaden brukar hon ligga vaken och bara titta, för att ibland somna precis innan vi ska gå in. Har hon inte somnat brukar jag ta upp henne när hon säger till och amma henne då, och hon somnar intill mig. Hennes sovstunder är inte som längsta precis, har jag tur sover hon i en hel halvtimme. Men för det mesta är det små korta stunder. När hon vaknar brukar jag leka lite med henne. Låta henne stå och sitta, busa med henne och sådär. 
 
13.00 ungefär brukar jag fixa någon mat till mig. Då tar jag in babysittern i köket och äter där. Sen plockar jag undan och gör fint om det är stökigt. Efter det är det bara vänta på att någon rolig ska komma hem. Mamma brukar komma mellan 4-halv 5 och Andreas brukar komma 5. Tar väll en promenad med Diesel någongång mellan 3-5 och resten av tiden gör jag ingenting speciellt. Sitter vid datorn, busar och leker med Melissa. Städar, plockar, fixar om det finns något sådant att göra. Pluggar om jag känner för det. Melissa brukar äta med ca 3-4 timmars mellanrum, men kan bli oftare ibland också. 
 
17.00 ungefär brukar Andreas komma hem. Då brukar jag vela göra något iallafall. Kanske åka och handla eller hitta på något med några vänner. Göra något iallafall. Ibland är vi kanske bara hemma och gör ingenting och ibland hittar vi faktiskt på något. Jag ser iallafall till att Melissa alltid är nyammad när vi åker iväg, för att försäkra mig om att jag slipper amma henne det första vi gör när vi väl är framme. Idag t.ex. ska vi till IKEA när mamma och Andreas kommer hem. Det är verkligen höjdpunkterna på mina dagar, att åka och handla. Bästa jag vet! :D
 
17-19 brukar det bli middag här hemma iallafall. Melissa sitter i babysittern och tittar på då. Men om några veckor kommer hon kunna sitta i matstolen med oss. Ska bli så kul!! 
 
21-23 brukar Melissa och jag gå och lägga oss för natten, beroende på när hon blir trött och hungrig. Jag ammar henne till sömns och sen sover hon länge. Jag brukar ligga och titta på en film eller någon serie tills jag somnar, brukar bli mellan 12-1. 
 
Melissa ligger och pratar imorse. 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback