2 cm

Kom precis hem från danderyds sjukhus. Hade ganska starka värkar nu under middagstid, men ganska långt mellan. Andreas tänkte åka iväg och gå med Diesel på en långpromenad i skogen, men när han åkt så helt plötsligt får jag värkar var 3 minut, och känner hur det trycker neråt. Shit tänkte jag, måste nog åka in. Andreas fick komma hem igen direkt, men när jag pratade med förlossningen var det helt plötsligt inte lika mycket längre. Men ville ändå ha in mig på kontroll eftersom hon inte rört på sig idag.
 
Visste att vi skulle bli hemskickade, men ville ändå veta att allt var bra och kolla om jag hade öppnat mig något. Åkte in vid halv 8, i bilen började värkarna komma ännu tätare, fast höll inte i sig så länge. När vi kom fram började dom avta lite, kom endast med ca 6 minuters mellanrum. Hon kollade på livmodertappen och sådär, den var fortfarande kvar och jag var öppen 2 cm, så 2 cm till sen är jag i aktiva fasen. Hon sa att antagligen kommer vi få åka in i natt, eller imorgon bitti, så förhoppningsvis har vi våran efterlängtade lilla flicka imorgon!!!!!
 
Fick citodon så jag kanske ska kunna sova så mycket som möjligt, nu blire det snart bebis... Hoppas jag iallafall, har jag jävligt otur kan det stanna och bebis vill stanna ännu längre.. Då blir jag ledsen! 
 
 


Jennifer 21år, BF 24/6 ♡

Jag tänkte också föda på danderyd! Tyckte du att allting gick bra med barnmorska och allt annat? :)

Svar: Jag tyckte danderyd var jätte bra! Barnmorskan jag hade var hur gullig som helst och hjälpte mig jätte mycket. Och efteråt på deras bb-hotell var det hur bra som helst, skit bra barnmorskor där också som var hur trevliga och goa som helst. Jag skulle absolut rekomendera danderyd.
Tyvärr vet jag ingenting om maten där, då vi hela tiden fick mat av familjen som kom på besök. Men den kan nog inte varit så dålig! :)

Lycka till!
TJCH

2013-04-24 / 17:49:38
BLOGG: http://jennifercecilia.blogg.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback