Namn

Fråga:
 
varför fick hon heta melissa? vad hade ni för andra namn att välja mellan? om ni hade fått en son, vad skulle han hetat? :)
 
Svar:
 
Melissa är ett namn vi bara tyckte var fint. I början när vi fick reda på att jag var gravid satt vi och pratade namn. Melissa var det namnet vi båda tyckte var fint. Jag hade även förslag på Isabella, Elina & Alexi. Men Andreas ändrade sig aldrig på att det var Melissa som gällde. När folk frågade om vi tänkt på något namn sa vi Melissa, och folk började då kalla henne för Melissa redan i magen. När hon kom var det typ som redan bestämt, hon hette Melissa för i stort sett alla.
 
Om det blivit en kille var det väll Elias och William som var fina. Men William hade det nog blivit då, då jag gillar långa namn :)
 
Lili och Lexie som är hennes mellannamn valde vi nu i slutet av graviditeten. Lili kommer från Andreas mamma som heter det i förnamn, och Lexie är väll från Alexi som det nog hade blivit som förnamn om det inte blivit Melissa. Jag tyckte Lexie var coolt och tyckte Melissa Lili Lexie Högberg passade bra ihop. Så då vart det de. ;)
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback